Singlereis is een typisch voorbeeld van het feelgoodgenre waarbij je voor een paar uurtjes het verstand op nul kunt zetten!

wat Maaike leest 02 augustus 2024
Het verhaal
Coco is de koppelpogingen van haar beste vriendinnen Sophie en Lena beu. Ze besluit op singlereis naar Zuid-Afrika te gaan en haar vriendinnen tot die tijd een koppelverbod te geven. ⁣
Tijdens deze reis geniet ze van de omgeving, leert ze nieuwe mensen kennen en gaat ze de confrontatie met haar verleden aan…⁣
Chauffeur en kok Lars is haar luisterend oor en bij hem voelt ze zich op haar gemak, balen of is het een geluk dat hij getrouwd is….?⁣

Is het een aanrader?
Ik ontving van de Verhalenfabriek een recensie exemplaar van het tweede deel in de serie ‘Bootcamp voor gebroken harten’ Aangezien ik het altijd prettig vind series in de juiste volgorde te lezen, besloot ik te beginnen met ‘Singlereis’. De cover heeft een vrolijke, zomerse uitstraling en a.d.h.v. de titel is meteen de nieuwsgierigheid gewekt. Met dit tussendoortje maak ik kennis met auteur Inge van Prooijen. Inge heeft een leuke, vlotte schrijfstijl. De verhaallijn heeft een fijn tempo, je krijgt een goed beeld van de rondreis door Zuid-Afrika en doordat een aantal zaken niet meteen worden toegelicht, weet de auteur je aandacht voortdurend vast te houden. Aangezien de verhaallijn zich in een kleine kring afspeelt, krijg je een goed beeld van de personages en ontstaat er geen verwarring. Richting het plot valt alles op zijn plek, daarbij wordt het verhaal mooi afgerond, iets wat niet altijd even makkelijk blijkt bij een tussendoortje van een gering aantal pagina’s. Groot compliment voor Inge! ⁣
Singlereis is een typisch voorbeeld van het feelgoodgenre waarbij je voor een paar uurtjes het verstand op nul kunt zetten en kunt genieten van een vermakelijk verhaal. Ik ben zeer benieuwd naar de ontwikkelingen in ‘Bootcamp voor gebroken harten’.

Meer recensies van wat Maaike leest