Vanaf bladzijde 1 word je verblijd met een fantastische, verbeeldende en humoristische schrijfstijl, vol heerlijke woordspelingen!

wat Maaike leest 18 augustus 2024
Het verhaal
Lisa weet even niet hoe ze haar toekomst voor zich ziet, ze besluit met de boot af te reizen naar haar favoriete waddeneiland Texel en in vier dagen tijd een rondje eiland te lopen. Tijdens deze wandeling hoopt ze antwoorden te vinden op haar belangrijkste levensvragen van dit moment: heeft haar dierenspeciaalzaak Dier & Co kans van slagen? Is er wel of geen kinderwens en welke rol speelt ex Jesse in haar leven?⁣⁣
Het beloven heerlijke dagen te worden vol rust en genoeg tijd om na te denken, totdat Jesse ineens voor haar neus staat…. Hij had precies hetzelfde plan voor ogen, tot groot ongenoegen van Lisa. Lukt het haar doel voor ogen te houden en antwoord te krijgen op de allesbeslissende vragen?⁣⁣
⁣⁣
Is het een aanrader?
Texel is het eerste deel in de nieuwe zesdelige feelgood serie van auteur Susan Muskee. Vanaf bladzijde 1 word je verblijd met een fantastische, verbeeldende en humoristische schrijfstijl, vol heerlijke woordspelingen. Het verhaal laat je dan ook van begin tot eind niet meer los. De gevoelens en gedachten van hoofdpersonage Lisa worden goed omschreven, ze maakt als persoon gedurende de verhaallijn een prachtige ontwikkeling door en de chemie tussen haar en Jesse is duidelijk voelbaar. De overige personages vullen het verhaal mooi aan door hun eigen, verschillende karakters en brengen je de beste wijsheden bij waarover je blijft nadenken. Grote levensvragen, waar een ieder mee te maken krijgt, passeren de revue. Het geheel komt hierdoor zeer realistisch over en is op momenten herkenbaar te noemen. ⁣⁣
Zelf heb ik nog geen enkel waddeneiland bezocht maar door Susans omschrijvingen van het landschap waan je je voor even in Texel en boek je het liefst meteen een verblijf op het eiland. ⁣⁣
Voor je het weet is het boek uit en dat is dan ook het enige minpunt aan ‘Texel’, ondanks dat het verhaal mooi wordt afgerond, had het voor mij nog veel langer mogen duren en was ik nog lang niet klaar met Lisa en Jesse!⁣⁣
Ik kan niet wachten om verder te lezen, gelukkig hoef ik enkel het boek om te draaien om verder te kunnen genieten van een volgend avontuur, en wel op Vlieland! ⁣⁣
⁣⁣
“Ik kan best met de flow go’en. Heus”

Meer recensies van wat Maaike leest