Lezersrecensie
Speelse inleiding in de reclame
Reclame kreeg in de afgelopen steeds meer de geur van wetenschap, terwijl reclame maken gewoon een vak is. Net als timmeren, les geven en mensen beter maken. Ik kan helemaal niet timmeren, maar hoor graag een timmerlid de slimme trucjes uitleggen. Ik vergaap me met terugwerkende kracht aan zijn of haar handigheid als zelf tegen beter weten in toch met wat gereedschap aan de slag ga. En ik geniet vooral van het enthousiasme, van iedereen, bij nagenoeg elk vak.
Dat gebeurt ook bij dit boek: de liefde voor het vak spat er af. Dat blijkt ook uit de kritische houding ten opzicht van technieken die misschien wel werken, maar die je niet moet willen. Je verkoopt ook geen wrakke auto meer aan een onschuldig oud dametje (m/v/x).
Ik heb zo mijn twijfels bij het systeem van de beoordeling en de categorieƫn van de schrijvers, maar dat neemt niet weg dat het een inspirerend boek is. Bijna zin om zelf weer eens creatief met taal, beeld en de psyche te boetseren. Nee, ik hou me in. Ga geen trucje toepassen om dit boek aan te smeren. Dat heeft het niet nodig.
Dat gebeurt ook bij dit boek: de liefde voor het vak spat er af. Dat blijkt ook uit de kritische houding ten opzicht van technieken die misschien wel werken, maar die je niet moet willen. Je verkoopt ook geen wrakke auto meer aan een onschuldig oud dametje (m/v/x).
Ik heb zo mijn twijfels bij het systeem van de beoordeling en de categorieƫn van de schrijvers, maar dat neemt niet weg dat het een inspirerend boek is. Bijna zin om zelf weer eens creatief met taal, beeld en de psyche te boetseren. Nee, ik hou me in. Ga geen trucje toepassen om dit boek aan te smeren. Dat heeft het niet nodig.
1
Reageer op deze recensie