Oppervlakkige herhalingen

Wendy Hogendoorn 29 december 2021
Amalia word 18. Wat zou er omgaan in het hoofd en leven van deze zeventienjarige toekomstige koningin? Claudia is persoonlijk gekozen om een verhaal te schrijven over haar. Ze treed hierbij in de voetsporen van Hella Haasse en Renate Rubinstein.

We krijgen een vluchtige inkijk in de paleizen en ervaringen van Amalia
Op zich is het een leuk boekje om te lezen. Claudia heeft een luchtige manier van schrijven. Helaas gebruikt ze alleen wel veel herhalingen in (en 1 spelfout). Daarnaast heb ik na het lezen van het boekje nog steeds niet echt een idee wie Amalia is en wat haar beweegt. Het is mijns inziens te oppervlakkig gebleven.
Meer een soort van ervaring/beleving van Claudia. Geen echte bloemlezing van Amalia.

Meer recensies van Wendy Hogendoorn