Fantasie vol verhaal over mij?

Wendy Koedoot 17 mei 2024
Een boek waar in de titel mijn naam voorkomt ,moet ik natuurlijk lezen.

Op de achterkant staat dat het een avontuur a la Peter Pan is, dus mijn interesse is gewekt.

Het verhaal speelt zich af op Lumin.

Er wonen nog mensen met een bepaald gave, de Peters en de Wendy's genoemd.

Sarina is een van de Wendy's. Haar ouders willen dat zij de nieuwe Wendy wordt die over hun gebied Helidan gaat regeren maar dan wordt ze ontvoerd ..ze komt nu voor een situatie waarin ze keuze moet maken.Maar dat valt niet mee.

Sula heeft als missie de kapitein van het schip waar ze woont te redden van de dood.Ze gaat een avontuur tegemoet vom uitdagingen en wordt geconfronteerd met haar verleden.

Je leert de beide hoofdpersonen goed kennen omdat het verhaal om beurten vanuit het perspectief van Sula en dat van Sarina wordt verwerkt. Meestal jou ik daar niet van maar in dit boek vind ik het wel goed . In beide verhaallijnen gebeurt er genoeg om te willen doorlezen.

Je denkt in eerste instantie dat het twee op zichzelf staande verhalen zijn, maar je komt er lezend achter dat ze meer met elkaar te maken hebben dan je denkt.

Zed en Ax zijn twee andere hoofdpersonen die je goed leert kennen.Ik kan mij in alle hoofdpersonen verplaatsen.

Je wilt weten wat er gebeurt en of de missie van de dames slaagt. Het eind is anders dan ik verwachtte maar er komt nog tweede deel dus dat smaakt naar meer.

Het is een romantisch avontuurlijk, young adults fantasy verhaal dat vlot leest.De hoofdstukken zijn kort en het lettertype is groot. Er zit veel humor en avontuur in. De wereld Lumin is mooi beschreven.

Ik geef het boek 5 sterren

Meer recensies van Wendy Koedoot