Mooie fantasy maar wel voorspelbaar

Wendy Koedoot 01 november 2021
Arthen is prins en om koning te worden moet hij zichzelf bewijzen door naar het verloren domein te gaan en daar een bruid of een wonder te vinden.
Hij is vastberaden om er levend met bruid uit te komen , Maar zijn zus , Merrin is bang dat het niet lukt en besluit Arthen te gaan waarschuwen voor wat er komen gaat.
De wereld waar ze in terecht komt is bijzonder maar ook bedreigend.
Dan komt ze terecht bij een toren , waarin de bloedmooie Ellowyn is opgesloten. Wie is zij en kan zij haar helpen Arthen te vinden?

De karakters van de personages worden niet heel uitgebreid beschreven maar je kan je zeker in hen inleven om mee te maken wat zij meemaken.
Arthen lijkt me wel aardig , hij is zeker niet bang en laat zich niet snel gek maken. Merrin is wat pittiger en weet precies wat ze wilt. Ik mag haar wel.
Ellowyn is bijzonder mar tegelijekrtijd ook mysterieus. Wat heeft ze allemaal meegemaakt in haar toren.
Er komen ook draken en pratende dieren in voor , zoal Kytto. Ik vind hem het leukst.

Het verhaals leest niet heel vlot omdat er steeds van perspectief wordt veranderd en daar hou ik nooit zo van .Het begint spannend en je leeft meteen met Arthen mee. Als de verhaallijn van Merrin erbij komt, heb ik al wel een idee wat er kan gaan gebeuren . Je kan je goed in haar verplaatsen . Ze is niet bang voor een prinses en doet er alles aan om haar broer te redden.
De sfeer in het boek is goed, je kan je voorstellen hoe het er uit ziet maar sommige stukjes zijn wel wat ongeloofwaardig en nogal voorspelbaar.

Omdat het plot toch nog iets anders is dan ik van te voren bedacht had en het alles bij elkaar toch wel een goed verhaal vind, krijgt het boek 3,5 sterren.

Meer recensies van Wendy Koedoot