Spannend debuut

Wendy Koedoot 03 oktober 2021
Mike wordt wakker in een compleet onbekende wereld. Is dit een droom of een nachtmerrie? Hoe is hij daar gekomen?
Mike is herstellende van een depressie en een poging tot zelfmoord maar dat dit een van de bijwerkingen zou kunnen zijn, gelooft hij niet. Waar is hij en waarom is hij hier? Heeft het met zijn Chinese souvenir te maken?

Hij blijk in Mozaik terecht te zijn gekomen, een wereld vol met mythische wezens. Het land land van de zes meesters. Gaat hij het overleven of zal hij bezwijken aan een van de vele gevaren .
Hoe komt hij terug naar huis?

Mike heeft veel problemen gekend in onze wereld die hij heeft moeten overwinnen. Dat kan een voordeel zijn in Mozaik. Hij maakt al snel vrienden die hem willen helpen en hij komt er ook achter waarom hij daar is. Maar wil hij daar wel aan mee werken.
Hij is niet bang en ondergaat zijn lot en doet zijn best om de opdracht die hij moet uitvoeren, te volbrengen. Ik mag hem wel, ik kan me zeker in Mike inleven.

Er zijn naast mystieke wezens zoals elfen en satyrs ook andere wezens zoals reuzen , heksen en draken. De ene is Mike goedgezind maar er zijn er ook bij die die hem liever kwijt dan rijk zijn .
Tink , Rap en Nysa zijn erg leuk , zij helpen Mike graag. Aretha is dat juist niet van plan….

Mozaik is een bijzonder land, met prachtige landschappen . bergen , bossen maar ook met onheilspellende gebieden vol gevaar.
Als je het verhaal leest , komt je er achter waarom het land Mozaik heet .
Je kan je goed voorstellen hoe het eruit ziet .De auteur heeft het zeer levendig beschreven.

Het verhaal leest vlot en is vanaf de eerste bladzijde spannend. je leeft met Mike en zijn vrienden mee en je moet weten hoe het afloopt.
Het is een eind waar je nog alle kanten mee op kan in een volgend deel .

Meer recensies van Wendy Koedoot