Kort verhaal voor tussendoor

Wendy Koedoot 20 mei 2024
Het gaat over Lizzie, die vanuit Engeland naar Nederland is verhuisd voor haar bevalling. Haar dochter Ivy is inmiddels geboren en om geld te verdienen besluit ze influencer te worden. Als ze een keer een eerlijke post plaatst over het moederschap krijgt ze veel haatberichten in haar DM en wordt ze gezien als momfluencer.

Als op een dag na haar middagdutje Ivy niet meer in haar bedje ligt, raakt ze in paniek. Wie heeft Ivy ontvoerd?

Je maakt kennis met Lizzie, die dit werk puur voor het geld doet en eigenlijk niet goed om kan gaan met de haatberichten.

Je krijgt medelijden met haar maar aan de andere kant vraagt ze er zelf wel een beetje om.

Je denkt dat iedereen die in het verhaal voorkomt potentiƫle verdachte is. Ik vind er een paar wel erg verdacht. Waarom zou iemand dat doen? Wat is zijn of haar motief?

Ik heb niet echt een favoriet personage, daar is het verhaal te kort voor. Je leert de hoofdpersonen globaal kennen.

Het verhaal leest vlot en begint spannend maar door de flashbacks raak ik al snel de draad kwijt. Net als je denkt dat het weer spannend wordt,is het verhaal uit. Ik zat totaal verkeerd met mijn verdachte, dat was een verrassing.

Het lijkt wel alsof het afgeraffeld is omdat het een kort verhaal is. Als het langer was geweest, had er waarschijnlijk meer diepgang en spanning in gezeten.

Ik geef het verhaal 3 sterren.

Meer recensies van Wendy Koedoot