De liefde voor het boek is groter dan....

Wendy van Lierop 20 augustus 2024
Voor de 50ste leesclub van Ilona en LS Amsterdam las ik ‘De bibliotheek vol herinneringen'. In een gezellige leesclub bespraken wij de met bijna 50 dames deze bijzondere feelgood. Het was een leuke (lees)ervaring.

Ella gaat na 21 jaar terug naar Engeland. Haar moeder heeft na een val zorg nodig en er is niemand in haar omgeving die dan kan oppakken. Sally heeft een warm en groot sociaal netwerk. Dit verrast Ella en ze vindt dit lastig te combineren met haar beeld over haar moeder.

De relatie tussen moeder en dochter is de rode draad door het verhaal.  Kate Storey weet verschillende emoties tot leven te roepen door verschillende personages rondom Sally en Ella te vormen. Door de ogen van de andere personages leren Sally en Ella hun relatie vorm te geven en leren ze elkaar na 21 jaar opnieuw kennen.

De liefde voor boeken kwam in deze feelgood helemaal tot zijn recht. Zo fijn als anderen ook een liefde voor verhalen en boeken hebben. De reis die je maakt tijdens het lezen van een boek is elke keer weer een verrassing. Door de fijne bijrollen krijgt dit verhaal body. De mooie zinnen en levenslessen spoken door je hoofd.

‘De bibliotheek vol herinneringen’ is letterlijk een boek vol herinneringen. Aan vroeger, aan het gemis en de liefde en aan wat je nodig hebt in het leven. En vooral een eerbetoon aan het boek, de liefde tussen moeder en kind.

Ik geef ‘De bibliotheek vol herinneringen ‘ 4 sterren.

Bedankt Ls Amsterdam voor het boek en bedankt Ilona voor de leuke leesclub.

#ikleeskatestory #debibliotheekvolherinneringen # ilonaslevenbijls #lsuitgeverij #zininfeelgood #thememorylibrary #buddyread

Meer recensies van Wendy van Lierop