Glamour meets criminaliteit

Wendy van Lierop 02 augustus 2024
Op de avond van het spannende boek sprak ik onder het genot van een wijntje met Bregje Rebergen over haar debuutthriller. Haar enthousiasme was aanstekelijk en Dubbelspel bleef in mijn hoofd hangen. Een Nederlandse auteur geef ik graag aandacht.
Bedankt Xander Uitgeverij voor mijn recensie-exemplaar.

Dubbelspel - twee pianospelende zussen
Dubbelspel - een undercover agent
Dubbelspel - twee gezichten hebben
Dubbelspel waar Penoza meets Gooische Vrouwen

Valérie en Aisha zijn een pianoduo met internationale allure en ze zijn zussen. Ze reizen de hele wereld over voor hun optredens. Voor Aisha valt dit heel zwaar, omdat ze de herinneringen aan haar jeugd niet los kan laten. Als ze verliefd wordt op Niek lijkt ze te worden meegesleurd in een gevaarlijke wereld.

In Dubbelspel speelt Rixt van Leeuwen een belangrijke rol. Ze is Officier van Justitie en leidt een groot onderzoek naar drugscriminaliteit. Ze woont net als de piano zussen met haar gezin in het Gooi.

De stijl van Bregje Rebergen is prettig en sterk. Je leest elk hoofdstuk vanuit een ander personage. Dit maakt het verhaal boeiend en zeer levendig. De korte hoofdstukken lezen vlot. Door deze keuze zit de spanning en de vaart er vanaf bladzijde één in. Je wordt meegezogen in een tweestrijd. De strijd komt op meerdere fronten naar voren.

Valérie en Aisha strijden zoals alleen zussen dat kunnen. Rixt strijd met haar collega’s voor een doorbraak in het onderzoek. Daarnaast zijn er op meerdere fronten “gevechten”. Die ga ik hier niet verklappen. Dan zul je Dubbelspel zelf moeten lezen.

Het plot ontvouwt zich langzaam. Door het hele verhaal krijg je informatie. De details zijn diepgaand en voelen zeer betrouwbaar. Het onderzoek naar de drugscriminaliteit komt zeer geloofwaardig over. Het Gooische leven wordt goed beschreven en geeft iets extra’s aan het verhaal.

Dubbelspel laat je meevoeren en de glitter en glamour van een internationaal duo. Dubbelspel laat je proeven van een leven met veel geld
Dubbelspel geeft een kijkje in de wereld van drugscriminaliteit en hoe een onderzoek wordt aangepakt.
Dubbelspel is een thriller die je niet loslaat met personages die tot leven komen.
Dubbelspel is een mooi debuut met een sterk vrouwelijk hoofdpersonage dat een serie kan dragen.

Ik geef Dubbelspel 4 sterren.

Meer recensies van Wendy van Lierop