Gewonnen, gestreden en bovengekomen

Ranomi neemt ons in haar biografie mee in haar reis die ze als topsportster heeft doorlopen. De dromen die de jonge Ranomi had waren niet persé een topzwemster worden. Haar idool was Anky van Grunsven. Haar droom om Olympisch kampioen te worden is uitgekomen. De discipline was niet zoals ze dacht de paardensport maar in het zwemmen.

Door het lezen van Ranomi ging ik even terug in de tijd. Het is mooi om de Olympische Finale van 2008 en 2012 door de ogen van Ranomi opnieuw te ervaren. Het waren weer kippenvelmomenten toen en nu. Het is bijzonder dat een boek dit met je doet.

De kwetsbaarheid van een jonge vrouw is tastbaar en soms herkenbaar. Het is knap dat Ranomi zich op deze manier toont. Ze vertelt duidelijk haar verhaal. Hoe ze omging met tegenslagen en hoe ze ging werken aan zichzelf. Wat ik bewonder is dat ze haar doel nooit uit het oog verloor.

Ranomi, bracht mij terug naar bijzonder sportmomenten en laat zien dat je door hard werken, door doelen te stellen en keuzes te maken je heel veel kan bereiken.

Ik geef 4 sterren aan dit persoonlijke verhaal

Van Ambo Anthos ontving ik het e-book.

Meer recensies van Wendy van Lierop