Een huwelijksreis die je kon verwachten

In ‘Waarom we logen’ gaan Will en Sara op huwelijksreis. Het plan is één week geen werk. Will heeft de taak gekregen de huwelijksreis te regelen. Voor Sara is de bestemming een verrassing en ze is niet heel blij als ze beginnen met een wandeling. De bestemming is een paradijs op aarde bij de familie McAlpine. In deze familie zijn geheimen een twee natuur en liegt iedereen waar je bij staat.

De stijl is herkenbaar voor Karin Slaughter. Lange hoofdstukken vanuit wisselend perspectief zijn geen uitzondering. In deze thriller zitten weer veel personages. De oude vertrouwde zoals Sara, Will, Faith en Amanda, maar zeker ook heel veel nieuwe en die moeten we toch leren kennen. Doordat Karin gekozen heeft voor een locked-room thriller leren we de personages samen met Will en Sara kennen.

De spanning in ‘Waarom we Logen’ bleef voor mij iets achter. Persoonlijk houd ik meer van de hardere thrillers van Karin. Dat neemt niet weg dat ik genoten heb van dit uitstapje.  Als lezer wordt het regelmatig op het verkeerde been gezet. Ik miste wel de onvervalste moord en doodslag met heel veel bloed en detials die we in andere boeken wel mochten ervaren.

Over het plot kan ik kort en duidelijk zijn. Dit zit weer dichtgetimmerd en zonder te veel te verklappen is dit wat je van Karin kan verwachten. Je kunt er als lezer op vertrouwen dat Karin Slaughter je weet te verrassen en dat er geen speld tussen te krijgen is.

Dit 12de deel met Will Trent en Sara Linton in de hoofdrol gaf mij een vertrouwd gevoel. Het voelt toch een beetje als vrienden die je niet elke dag spreekt en waarbij het wel meteen goed is als je elkaar weer tegenkomt.

Ik geef ‘Waarom wij logen’ 4 sterren.

Meer recensies van Wendy van Lierop