Een backpacker thriller op een Thais eiland

wereldgenieter 03 juli 2024
De duik laat je toch even sidderen als je van plan bent om met de rugzak naar een exotisch Thais eiland te vertrekken. Lees en huiver!

Auteur
De New-Yorkse Sara Ochs doceert rechten aan de Elon Universiteit. Ze woont afwisselend in Zweden en NY city. De duik mag Sara zeker een enorm ‘succesvol debuut’ noemen met een zes-cijferige deal. Well done!

Cover
Azuurblauwe zee met vooraan 'duikbelletjes' en zicht op wit strand met palmbomen en hutjes. Jaaaa, zo kennen we Thailand

Het verhaal
Een idyllisch eiland her(ver)bergt een aantal duikinstructeurs, die een prachtig leventje leiden. Alleen heeft Cass een geheim verleden, waarvoor ze vlucht. Als influencer Brooke het idyllisch eiland Koh Sang kiest om haar volgers fantastische foto’s en vlogs te laten zien, gebeuren plots rare ongelukken en sterft één van de cursisten van de duikschool. Als een hevige storm losbarst, kan niemand het eiland verlaten.

Mijn gedacht
Backpackers en fervente reizigers, die Thailand al hebben bezocht, herkennen meteen de tropische vibe. Enorm vernuftig van auteur Sara Ochs om een imaginair eiland naast Koh Samui en Koh Pangan als setting te verzinnen.

De kleinheid van het eiland én de felle storm zorgen meteen voor een ‘afgesloten van de wereld’-context. De beperkte hoeveelheid karakters geven het verhaal hapbaarheid en de spanningsboog staat strak gespannen. De personages met een intens verleden maken het erg ‘juicy’ met een plot om van te smullen.

Oh ja, het helpt wel als je het leest op een eiland. Ik bevond me niet in Thailand, maar wel in Kreta ;-).

There are three rules to follow during a vacation at the famous Koh Sang Resort
1 – Leave the past behind.
2 – Always be careful of who you trust.
3 – If someone discovers who you really are, run.

Sara Ochs

Meer recensies van wereldgenieter