Zin in de derde Millie thriller?

wereldgenieter 12 augustus 2024
De hulp ziet alles heeft alle ingrediënten van een psychologische thriller: bizarre karakters, straf verhaal én de nodige verrassingen.

Auteur
De enorm succesvolle Freida McFadden werkt part-time als arts gespecialiseerd in hersenletsel. Dat belet haar niet om al een twintigtal psychologische thrillers te publiceren.

Als goede Amerikaanse heeft ze niet alleen een facebookgroep ‘Freida McFans’ (met 120.000 leden!), ze verkoopt ook merchandise. Wat dacht je van een relevante kussensloop met als tekst 'Freida McFadden won't let me sleep'?

Cover
De omslag van ‘de hulp ziet alles’ heeft niet veel franjes nodig, gezien het succes van de reeks. Vrij sober, maar toch met een hint.

Het verhaal
Millie, haar man Enzo en haar twee kinderen Ada en Nico zijn eindelijk verhuisd naar een fatsoenlijk huis in een deftige buurt ver weg van hun krappe appartement in the Bronx. Alleen vindt Millie haar buren wat raar en vooral de hulp van de buren staart haar constant aan.

Wanneer de buurvrouw Suzette enorm met Enzo flirt en ze haar man betrapt op diverse leugens, sluipt de twijfel bij Millie in haar hoofd. Haar kinderen hebben moeite om aan te passen en de overbuurvrouw waarschuwt haar voor de buren. Heeft Millie een grote fout begaan om te verhuizen?

Mijn gedacht
Alweer een schitterende thriller met Millie als grappige en detective-achtige hoofdpersonage. De verwijzingen naar de twee vorige boeken storen niet (maar het helpt wel als je ze hebt gelezen om nog meer te begrijpen). McFadden weet hoe ze je de karakters – net op het randje van ’too much’ – op verschillende manieren laat interpreteren of hoe ze je op het verkeerde been zetten.

De wijze waarop ze een aantal personages hun visie laat vertellen, geeft je een meerledig verhaal en de uitgekiende plotwendingen blijven verrassen. Heerlijk!

I believe that any human being is capable of terrible things if you push them hard enough. (Freida McFadden)

Meer recensies van wereldgenieter