Eerste Connie Woolwine thriller – een onorthodoxe profiler :-)

wereldgenieter 08 juli 2024
De kliniek kan je niet wegleggen. Gelukkig heeft auteur Helen Fields alvast een volgende Connie Woolwine gepubliceerd. JEUJ!

Auteur
De Schotse Helen Fields heeft samen met haar man een filmproductiehuis gerund en dat ervaar je zeker. Miljoenen boeken vlogen al over de toonbank met haar serie ‘Ava Turner & Luc Callanach‘. Dokter Connie Woolwine volgt hopelijk hetzelfde pad.

Cover
Een donkere, kleur-contrasterende omslag. OK. De Engelse cover geeft je zicht op de geïsoleerde kliniek omgeven door een stuwdam. Dat geeft wat meer 'body'.

Het verhaal
In een afgelegen kliniek verblijven de ergste mentaal gestoorde seriemoordenaars. Als een verpleegster dood gevonden wordt en haar ongeboren baby uit haar buik is verdwenen, gaat profiler Dokter Connie Woolwine undercover. Haar opdracht: het kindje levend vinden, maar dat lukt enkel als je zelf in leven blijft tussen de psychopaten. En Dokter Connie heeft een zeer onorthodoxe manier van werken.

Mijn gedacht
Helen Fields weet he ze een perfecte thriller moet opbouwen of liever in scène zetten. De Kliniek kan meteen op het scherm. Men neme: een afgelegen, sombere psychiatrische kliniek, een resem extreme doorgedraaide seriemoordenaars, personeel met bizarre levensverhalen en een erg onalledaagse profiler. Gebruik een strakke spanningsboog, een felle storm en onvoorspelbare plotwendingen. Voilà!

Extra fijn om weten: een échte forensisch psychologe, die Helen Fields advies heeft gegeven bij haar vorige boeken, inspireerde haar voor het hoofdpersonage Dokter Connie.

‘Eigenlijk schrijf ik alsof ik in het lijf van diegene leef. Ik plan mijn boeken ook niet. Ik heb gewoon een idee en begin met schrijven.’

Helen Fields

Meer recensies van wereldgenieter