Roy Grace fans zullen smullen!

wereldgenieter 23 juli 2024
Een date met de dood gaat over identiteitsfraude en malafide online dating. Een actueel probleem!

Auteur
De Engelse Peter James mag zichzelf tot de meest succesvolle Britse auteur kronen. Jaaaa, ik zeg opzettelijk ‘kronen’, want koningin Camilla heeft als favoriete detective Roy Grace ;-).

Cover
Een erg herkenbare Peter James omslag voor de Roy Grace serie met meer dan 20 boeken (!).

Het verhaal
Als een vrouw een bekende spreker belt en meteen zegt: ‘Jij kent mij niet, maar ik dacht dat ik jou kende’ blijkt dat de foto van de man gebruikt wordt in een online dating platform zonder dat hij op de hoogte was. Niet veel later is de vrouw dood.

Ondertussen wachten een paar mannen op de spannende aankomst van hun ‘online’ liefde op de luchthaven, die helaas niet opdaagt. En al hun spaarcenten zijn verdwenen. Roy Grace bijt zich vast in het onderzoek.

Mijn gedacht
Deze thriller handelt over een erg actueel probleem: online dating fraude. Ondanks het feit dat je als lezer vrij snel weet wie en welke organisatie achter de internetmisleiding zit, voegt de auteur erg intelligent telkens elementen toe, zodat de spanningsboog stijgt als het kwik in Griekenland (ja, tijdens een hittegolf in Kreta las ik dit boek).

De schrijver kan niet enkel de bekende Roy Grace laten opdraven – weliswaar met een extra persoonlijk probleem – maar weeft subtiele en niet zo subtiele karakterkoppen in het verhaal tot een waarlijke thriller van formaat. Serie bij ons op TV graag!

The Peter James books on Roy Grace just keep you on your toes. (Queen Camilla)

Meer recensies van wereldgenieter