Donkere psychologische thriller vol scherpe bochten

wereldgenieter 11 augustus 2024
In haar voetsporen neemt je mee naar de duistere kanten van families om de schone schijn op te houden.

Auteur
De Zweedse Anna E. Wahlgren is apotheker en scheikundig ingenieur. Ze heeft een ongelooflijk inzicht in de donkere kant van ons brein. In 2016 schreef ze haar succesvol debuut ‘The Reunion’, helaas nog niet vertaald.

Cover
Een relevante omslag van een wegwandelende vrouw, met haar spiegelbeeld in het water. Mooi!

Het verhaal
Jill kan niet geloven dat haar stiefzus Isabelle verdwenen is. Ja, ze had een speciaal en vooral erg chaotisch karakter, kwam constant in moeilijkheden, maar gewoonweg opstappen en iedereen in twijfel laten, kan toch niet. Vooral omdat de moeder van Isabelle ook is verdwenen, wat haar een obsessie voor true crime opleverde én onderzoek naar een case van een jonge vrouw in de buurt.

Jill gaat zelf op zoek en volgt aanwijzingen van de verschillende notitieboekjes van haar stiefzus. Ze start bij de ex-vriend van Isabelle en vindt hem enorm kil en angstaanjagend.

Mijn gedacht
Anna Wahlgren weet uitstekend hoe ze sterke personages, met veel kantjes en donkerte, kan laten (be)leven. Een strakke spanningsboog maakt dat je sneller gaat lezen (en wil weten hoe het verder gaat). Precies genoeg flashbacks door de diverse karakters om het verhaal telkens weer een knappe wending te geven.

Alweer een boeiende Scandi-thriller! We want more.

Family secrets are like vampires. They never really die and can always come back to bite you. (Alberta McMorris)

Meer recensies van wereldgenieter