De 1ste Kit McKittrick thriller – we want more!

wereldgenieter 05 juli 2024
Wrede leugens sleurt je mee in een sinistere zoektocht naar een meedogenloze killer. Hopelijk de eerste Kit McKittrick van een dikke serie!

Auteur
De Amerikaanse Karen Rose is absoluut geen onbekende in ’thriller-land’. Eigenlijk werkt ze als chemisch ingenieur (met 2 patenten op haar naam), maar ondertussen heeft ze bijna 30 boeken met succes geschreven.

Cover
Een heel herkenbare cover, maar wat saai. Eigenlijk vind ik de Duitse versies creatiever (maar wie ben ik?).

Het verhaal
Rechercheur Kit McKittrick groeide zelf op in een pleeggezin, waar één van haar pleegzussen is verdwenen. Een patiënt van psycholoog Sam Reeves onthult vreselijke details over cold cases, waarbij weggelopen meisjes vermoord in openbare parken worden begraven. Sam en Kit bundelen hun krachten om de zaken op te lossen, maar is de patiënt misschien een pathologische leugenaar? Heeft Sam Reeves zijn geheimhoudingsplicht ernstig geschonden? Wil Kit in elke zaak haar pleegzus vinden?

Mijn gedacht
Karen Rose slaagt er alweer in om een stevige politiethriller neer te zetten. Het niet zo fraaie en gruwelijke onderwerp – verkrachten en vermoorden van ‘weggelopen’ tienermeisjes – laten je niet onberoerd. Rose zet een resem krachtig kwetsbare personages neer, die één of meer vervolgverhalen verdienen. Straf plot, vlotte leesbaarheid en meerdere wendingen in het boek. JEUJ!

En ja hoor, het tweede Kit McKittrick kent al een release in de USA. Nu wachten we op de vertaling…

I’m not generally superstitious, but I’ve never boarded an airplane without a romance novel since surviving a scary crash landing while reading Jude Deveraux. It kept me calm. (Karen Rose)

Meer recensies van wereldgenieter