Smakelijk boek

Wijna Pronk 04 januari 2024
Ik mocht Huis van de herfst van Sandra Konst lezen

Het boek vertelt het verhaal van de dertigjarige Lucia , het leven is niet makkelijk voor haar . Dan verliest ze haar reukzin ,wat haar werk niet makkelijker maakt , ze raakt haar baan in het restaurant in Venetië kwijt mede daardoor .
Ze heeft moeite met haar vijfjarige zoontje Vito die veel aandacht nodig heeft , en geen oppas die het lang uithoudt .

Radeloos vertrekt ze naar haar moeder op het Italiaanse platteland, die een pompoenkwekerij runt .
Het botert niet echt tussen Lucia en haar moeder , die andere ideeën over het opvoeden van een overprikkeld kind heeft .

Lucia stort zich op de pompoenen om de grote voorraad weg te werken , en bouwt zo warme contacten met de dorpelingen op , tot het escaleert .

Mijn leeservaring

Het verhaal leest heerlijk weg , je stapt letterlijk het boek in en ervaart de onmacht , frustraties , de angsten en onzekerheden van Lucia .
Familiebanden spelen een grote rol in het verhaal , Lucia moet haar eigen angsten onder ogen komen om er sterker uit te komen .
Gelukkig kan ze haar energie kwijt in het koken en bakken .
Je ruikt de lekkernijen die ze maakt bijna , jammer genoeg kon ik het niet proeven lezende voort .
Je word lezende voort warm van de kameraadschap en vriendelijkheid van de meeste dorpsbewoners , een hechte gemeenschap die samen sterk is .
Het is een heerlijke feelgoodroman die ook nog als kers op de taart heerlijke recepten bevat .

Meer recensies van Wijna Pronk