Niet weg te leggen

Wijna Pronk 20 juli 2024
Ik las De sleutel tot wraak , boek 2 van De Sleuteldrager van Charlotte de Winter - Auteur

Rechercheur Finlay Reid krijgt de zaken van slachtoffers van een moordenaar op zijn bord .
De slachtoffer hebben gemeen dat er bij allemaal vier verticale krassen in hun huid zijn gekerfd .
Hij moet zijn talenten tot het uiterste inzetten als hij vermoedt dat Robyn Ashton , zijn geliefde ook op de lijst van de moordenaar staat .

Finlay moet zijn bovennatuurlijke krachten als Kai en Sleuteldrager inzetten als Robyn spoorloos verdwijnt .
Hij gaat daarbij dieper dan hij ooit had kunnen denken , zeker als de crimineel Damier die na zijn dood gevaarlijker is dan ooit , hem tegenwerkt .

Hij belandt na aanwijzingen van een Halfweg in de Schotse hooglanden , waar onbekende krachten en nieuwe gaven hem dreigen te overweldigen .
Zijn tegenstanders willen maar een ding , zijn dood .

Mijn leesbeleving

WAUW !!!

Wat ik toch heel fijn vond was het voorwoord om alles weer even omhoog te halen wat was weggezakt van het 1 e deel .

Vanaf het begin gaat het verhaal in sneltreinvaart .
Je stapt in het verhaal en het laat je niet meer los , tot het einde en dan smacht je nog naar meer …..
Het verhaal word afgewisseld met stukjes in een ander lettertype vanuit de moordenaar vertelt .
De scenes en de zijn zeer uitgebreid beschreven waardoor je er diep inzit als was het een film .
De karakters verdiepen zich verder naarmate het verhaal zich ontwikkeld .
Ik wil meer , ben nog niet verzadigd helaas .

Het krijgt van mij 5 sterren

Meer recensies van Wijna Pronk