Feelgood/roman met thrillerachtige trekjes

wil veltkamp 20 juli 2024
Inge van Prooijen levert na ‘zonder angst’ haar tweede thriller af. Dit keer maken we in ‘De bonusmoeder’ kennis met Nena. Nena trekt in bij de gescheiden Diederik. Hij heeft een zoontje, Benjamin van drie jaar, hierdoor wordt zij zijn bonusmoeder. Zijn biologische moeder Celeste en de moeder van Diederik, Cato, zijn echter niet zo blij met haar, ze zien haar liever gaan dan komen. Ze trekken de capaciteit van Nena in twijfel, helemaal als er vreemde dingen gebeuren. De vraag is echter wie deze veroorzaken? Gelukkig ontmoet ze Lou, zij is ook een bonusmoeder, ze kunnen hun twijfels goed met elkaar bespreken en worden zelfs vriendinnen.

Het verhaal is echt van deze tijd met veel samengestelde gezinnen. Inge schrijft beeldend, levendig en beschrijft goed wat er speelt met jaloerse exen en schoonouders. Het is realistisch. Haar eenzaamheid na de verhuizing, de vijandigheid van de buren en de leidsters van de crèche met daarbij haar twijfels en onzekerheid zijn heel herkenbaar. Het is echter niet alleen deze nieuwe situatie waar ze haar plekje in moet zoeken, maar ook de herinneringen aan haar eerste liefde houden haar nog steeds bezig.
Ondanks dat het verhaal niet echt spannend was, ik versta onder thriller toch iets anders, was het een zeer aangename voortzetting met de auteur Van Prooijen. Misschien moeten we het een feelgood /roman met thrillerachtige trekjes noemen.

Meer recensies van wil veltkamp