een bundel heel diverse korte verhalen

wil veltkamp 04 september 2024
Een boekje met korte verhalen over die ene bijzondere zomer. Marceline de Waard schreef zoals wel vaker, een zomerse schrijfwedstrijd uit en in 2024 is het thema die ene zomer. Dit resulteerde in een e-book met veertien winnende korte verhalen en twee bonusverhalen. Korte verhalen, de een verafschuwt ze de ander leest ze graag. Ik hang er een beetje tussenin. Ik lees ze graag in de wachtkamer van de tandarts, of wachtend op de bus. Uiteindelijk telt de bundel ruim vijftig bladzijden, gevuld met verhalen van voor mij bekende en onbekende schrijvers. Vooral de verhalen van de onbekende schrijvers wekten mijn belangstelling. Altijd fijn om op deze manier weer een auteur en zijn of haar schrijfstijl te leren kennen. De verhalen onderscheiden zich door hun verschillen en eerlijk is eerlijk er zaten pareltjes tussen, maar ook enkele die ik niet helemaal begreep. Dat zegt echter meer over mij dan over de auteur. Waarschijnlijk zullen andere lezers die wel kunnen appreciëren. Zoek je een tussendoortje, aarzel dan niet en pak dit boekje ter hand en laat je verrassen door de echt korte verhalen, want het kleinood begint met de juryrapporten over de verhalen van de winnende auteurs. Er komen diverse thema’s aan bod, van familiegeschiedenis, jezelf bewijzen, de dagelijkse struggel, een wellicht autobiografische vertelling tot het omgaan met een ongeval. Sommige verhalen zonder oordeel, met spanning, broeierig, aangrijpend of gevoelig. Heel divers.

Meer recensies van wil veltkamp