Goed eind van een spannend verhaal

WillemijnOuss 27 juni 2024
Richard wordt als wees opgevangen in Ballantyne. Hij heeft een traumatische gebeurtenis meegemaakt, en gaat nu bij zijn oom en tante wonen. Hij kan nog niet goed meekomen in het dorp en heeft weinig vrienden. Met een klasgenootje gaat hij op pad, waarbij Richard hem ziet verdwijnen in een telefooncel. Niemand gelooft hem, hij wordt verdacht van betrokkenheid bij de verdwijning. Hij gaat zelf op onderzoek uit en komt van het angstaanjagende, bizarre moment in het andere.

'Het nachthuis' bestaat uit 3 delen. Hoe de opbouw hierin is, is erg verrassend en goed gevonden. Vooral het derde en laatste deel maakt het verhaal compleet en schroeft mijn beoordeling wat op. Waar de eerste delen van bizarre gebeurtenissen in elkaar hangen, die erg ongeloofwaardig zijn en niet heel gruwlijk spannend zijn, maakt het derde deel dit grotendeels goed. De puzzelstukjes vallen op zijn plek. Een verrassend goed einde. Ik lees zelf niet heel veel horror/science fiction (Op Stephen King na, hij is naar mijn mening next level), maar dit boek past goed in het straatje. Het is onrealistisch, maar wel kloppend in het verhaal en niet storend.

De personages zijn goed uitgewerkt. Het hele boek is geschreven uit het perspectief van Richard, maar om hem heen dansen er genoeg andere personages die net voldoende diepgang hebben om het te volgen en levendig te houden.

Het boek is redelijk dun en heeft korte hoofdstukken. In no time lees je dit boek uit. Geen slapeloze nachten van deze thriller.

Meer recensies van WillemijnOuss