Lezersrecensie
Sterke research
Dit kostelijke boekje onthult het wedervaren van 'Zeeuws Meisje', het bekende margarinemerk. En doet dat vanuit verschillende gezichtshoeken.
Te beginnen met de geschiedenis van haar ontwikkeling, bij een voorloper van Unilever in Rotterdam. En met die van sterke concurrentie, bijvoorbeeld van Blue Band. Ook amusant zijn de talloze manieren, waarop Zeeuws Meisje in reclameboodschappen verscheen - tot een poststempel aan toe. En de korte interviews met diverse meisjes, die in de loop der jaren voor zo'n reclame in Zeeuwse klederdracht werden getooid.
Aan dit Zeeuwse Meisje werden een paar uitspraken toegedicht, die in Van Dale Groot Woordenboek van de Nederlandse Taal zijn opgenomen.
Kortom, 'Zeeuws Meisje' werd een begrip: eerlijke & degelijke kwaliteit voor een zuinige prijs. Dit begrip werd ook met succes gebruikt in andere reclameboodschappen dan die voor margarine.
Tenslotte verdient de research van dit boek lof. Evenals zijn vormgeving: vlot leesbaar, met veel illustraties.
Te beginnen met de geschiedenis van haar ontwikkeling, bij een voorloper van Unilever in Rotterdam. En met die van sterke concurrentie, bijvoorbeeld van Blue Band. Ook amusant zijn de talloze manieren, waarop Zeeuws Meisje in reclameboodschappen verscheen - tot een poststempel aan toe. En de korte interviews met diverse meisjes, die in de loop der jaren voor zo'n reclame in Zeeuwse klederdracht werden getooid.
Aan dit Zeeuwse Meisje werden een paar uitspraken toegedicht, die in Van Dale Groot Woordenboek van de Nederlandse Taal zijn opgenomen.
Kortom, 'Zeeuws Meisje' werd een begrip: eerlijke & degelijke kwaliteit voor een zuinige prijs. Dit begrip werd ook met succes gebruikt in andere reclameboodschappen dan die voor margarine.
Tenslotte verdient de research van dit boek lof. Evenals zijn vormgeving: vlot leesbaar, met veel illustraties.
1
Reageer op deze recensie