Hilarisch & spannend

woutvisser3831 12 oktober 2024
'Olympia' is het resultaat van een samenwerking tussen drie van Frankrijk's vooraanstaande graphic novel-schrijvers/tekenaars. Het boek is dan ook vanuit het Frans vertaald.

Het verhaal van 'Olympia' is ronduit hilarisch, en beschrijft de roof van drie beroemde schilderijen uit een welbekend Parijs' museum. In opdracht van een maffiabaas.

We zien hoe drie vriendinnen, waarvan één hoogzwanger, de meest fantastische capriolen uithalen om hun schilderijenroof voor elkaar te krijgen. Dit alles in diverse hoogst onwaarschijnlijke scenarios, die met allerlei onverwachte technische snufjes worden opgesierd.

Zoals gezegd is het geheel ronduit hilarisch, maar biedt wel een knap geconstrueerd, samenhangend verhaal. Een verhaal met talloze onverwachte wendingen. Een verhaal dat u van begin tot einde zal boeien.

Meer recensies van woutvisser3831