Graphic novel met een goed verhaal

'Sous les galettes la plage' is de oorspronkelijke titel van deze graphic novel. Die in 2021 in Frankrijk verscheen.

Het boek biedt een goed geconstrueerd verhaal, dat zich comfortabel laat lezen. Het laatste zeker ook vanwege de tekeningen van schrijver Pascal Rabaté. Laatstgenoemde heeft ook een reputatie als regisseur van films, maar dat terzijde.

De kern van dit verhaal is maatschappelijk: de herverdeling van bezit. Stelen van de rijken om de armen te dienen. Of dat laatste ook gebeurt, blijft hier overigens een open vraag.

Verder beleeft een jonge student een amoureus avontuur. Van het soort waar we, als we zo'n ervaring zelf hebben meegemaakt, met plezier aan terugdenken.

Meer recensies van woutvisser3831