Een forse meerwaarde door een goede historische setting

woutvisser3831 11 juli 2024
Een detective-verhaal in een authentieke & sympathieke historische setting.

De kust van België, met Oostende als belangrijkste plaats, is een aangenaam oord.

Dat vond ook België's koning Leopold II (1835-1909); hij werd berucht vanwege zijn optreden in België's Afrikaanse kolonie Congo.. En werd beroemd om zijn bouwkundige visie & daadkracht, die in België nog altijd volop bezichtigd kan worden. .

Zo hervormde Leopold II Brussel van een saaie provinciestad tot het 'petit Paris' zoals wij België's hoofdstad kennen. Op kleinere schaal deed hij hetzelfde met Oostende.

In deze graphic novel, die in 1905 speelt, heeft Oostende volop de Leopoldiaanse uitstraling. En Leopold II zelf komt ook in het verhaal voor -- speelt zelfs een hoofdrol, zoals het een koning van zijn kaliber betaamt.

Meer verklap ik niet; u heeft begrepen dat de historische achtergrond in orde is. Wat dit boeiende verhaal een forse meerwaarde verschaft.

Meer recensies van woutvisser3831