Prettige en leerzame historische (jeugd)roman

Yelle 18 december 2021
Eigenlijk een 'jeugdboek', maar toch best serieus qua thema/gebeurtenissen. Als lezer word je direct in het verhaal getrokken, en wat het begin van het boek betreft deed dit boek me sterk denken aan De amulet, dat, als ik het me goed herinner, met eenzelfde gebeurtenis begint.

Ook dit was weer een prettige en leerzame historische roman van Simone van der Vlugt, en hoewel het dus is uitgekomen als jeugdboek, is het ook voor volwassenen die van dit genre houden een aanrader. Zeker als je interesse hebt in de geschiedenis van de Nederlanden, en met name de aanvang van de 80-jarige oorlog (maar niet zo houdt van droge feiten).

Meer recensies van Yelle