Aparte personages, voor mij net iets te gezocht

Yelle 02 februari 2022
Vaak kan ik boeken met aparte/excentrieke personages wel waarderen, maar de drie hoofdpersonen in dit boek waren het voor mij allemaal net niet. Hoewel ze alle drie een wat trieste achtergrond hebben, en zeker de 7-jarige Millie, die na het overlijden van haar vader door haar moeder wordt achtergelaten in een warenhuis, wisten ze me niet te raken. De gebeurtenissen en eigenaardigheden kwam op mij allemaal wat té onwaarschijnlijk en gezocht over, terwijl ik dat gevoel bij bijvoorbeeld 'De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween' niet had, ondanks dat die gebeurtenissen wellicht nog onwaarschijnlijker waren. Toch vond ik elementen van dit verhaal wel goed gevonden, vandaar dat ik toch nog op drie sterren ben uitgekomen.

Meer recensies van Yelle