Herkenbaar

Yelle 05 februari 2022
"Herkenbaar." Hugo schrijft in het boek al dat mensen hem laten weten dat zijn stukjes in de krant over dementie zo herkenbaar zijn, en dat was ook precies het gevoel dat dit boek bij mij opriep. Flink wat gebeurtenissen die Hugo beschrijft, hebben wij op vergelijkbare wijze meegemaakt met mijn grootouders. Ook de angst om ooit zelf "zo" te worden, is bij ons in de familie bij aardig wat mensen aanwezig. En ook bij ons heeft de film Still Alice een aantal jaren terug veel indruk gemaakt (en waren we daarna vooral opgelucht dat mijn grootouders al in de tachtig waren toen de ziekte zich openbaarde, en niet zo jong als Alice). Bijzonder om Hugo's ervaringen te lezen die zo veel gelijkenissen vertonen met wat wij hebben meegemaakt toen mijn grootouders dementie kregen/hadden. Erg knap hoe hij zo treffend, ontroerend en eerlijk over zo'n nare ziekte bij een dierbare heeft weten te schrijven.

Meer recensies van Yelle