13 in dozijn

yonina 04 december 2016
Sterrenstof, een liefdesverhaal, min of meer.

Henry is een brave nerd, die zijn eerste kalverliefde beleefd. En dan nog wel op Grace, het meest vreemde meisje van de school, in jongenskleren, met een verwaarloosd uiterlijk en een handicap.
Het verrassende aan dit boek is dat het uit Henry's oogpunt wordt verteld, maar dat is tegelijk het manco.
Ik had graag meer over Grace gelezen, waarom is ze zo, hoe voelt zij zich.
Misschien lig ik gewoon buiten de doelgroep maar ik ergerde me aan Henry en Grace, enige verdieping had van mij wel gemogen (zoals met die Kintsukuroi, dat wist ik nog niet). Maar het las makkelijk weg en voor tussendoor is een liefdesverhaal wel een fijne afwisseling.
*** omdat ik iets geleerd heb, het verhaal verrassend afloopt en eens uit het standpunt van de jongen verteld wordt.

Meer recensies van yonina