Prachtig boek wat je ogen weer opnieuw opent!

YvetteV83 14 juni 2024
Je hebt van die boeken waar je geen afscheid van kan nemen en dit is zo'n boek!
Het boek had van mij wel twee keer zo dik mogen zijn. Niet omdat het verhaal te snel gaat, want Jet weet precies de juiste opbouw en snelheid neer te zetten, maar omdat je zo gehecht raakt aan de hoofdpersonen.
Het verhaal wisselt af tussen het heden van Liz en het verleden van Bram en Saar.
Elke keer als er een hoofdstuk afgelopen was baalde ik dat ik niet verder kon lezen om vervolgens in twee zinnen weer de andere verhaallijn ingezogen te worden. Jet heeft het boek gebaseerd op haar familiegeschiedenis en die emotie en betrokkenheid voel je het hele boek lang. Aan het einde van het boek verteld ze dat er veel minder aandacht werd en wordt besteed aan de arbeidsinzet tijdens de 2e wereldoorlog en dat ze ook daarom dit verhaal wilde vertellen. Deze honderdduizenden Nederlanders werden tewerkgesteld in Duitsland. Velen keerden terug, maar ook deze mensen hadden een hartverscheurend verhaal en die moet verteld worden! Met tranen in mijn ogen sloot ik het boek, maar ik heb voor dit prachtige boek mijn hart geopend

Meer recensies van YvetteV83