Mooi boek waar iets meer tempo in mocht

YvetteV83 22 juli 2024
Soms heb je van die boeken die je compleet in verwarring brengen.
Ik wilde dit boek heel graag lezen, want alles in de beschrijving sprak me aan:
balletdanseres, de geschiedenis van de plantage en de verwijzing naar 'Belle en het Beest.
En ik vond het verhaal echt wel mooi en ik wilde het absoluut uitlezen.
Maar toch heb ik me niet compleet in het verhaal kunnen verliezen.
Het was regelmatig 'teveel' : Teveel informatie over een klein detail, teveel beeldspraken en teveel uitleg over hoe de hoofdpersonen zich voelden.
Het voelde langdradig en maakte dat ik soms stukjes tekst oversloeg.
Los van het bovenstaande waren de tijdsprongen tussen heden en verleden echt heel tof.
In het verleden leren we Angelina kennen die als slaaf op de plantage werkt.
Ze leert daar de rijke blanke John kennen en ze worden verliefd op elkaar in een tijd waarin dit echt onmogelijk is. Geregeld bracht deze legende tranen in mijn ogen.
Ook de opbloeiende liefde tussen Clara en Jonah wordt beeldend beschreven en van begin af aan gun je ze allebei de wereld, maar vooral elkaar! Het einde was prachtig, dus ik heb er zeker geen spijt van dat ik het boek heb uitgelezen. Er had gewoon iets meer tempo in mogen zitten.

Meer recensies van YvetteV83