Mooi Debuut

Saphira 26 juni 2017
MENING

Ik mocht mee doen met een leesclub, bij ThrillZone, over het boek Evenwicht.

Mijn eerste indruk van het boek en schrijfster. Is dat het boek is een tussenmaat wat wel gelijk aandacht trekt. Niet alleen omdat het een tussenmaat boek is, maar ook om de cover. De cover is zwart met een bed die lijkt op een oud bed van een psychiatrische instelling of oud ziekenhuis. op de voorkant staat de titel met rode letters valt een beetje op had iets feller of groter gemogen om het er meer uit te laten springen. Het boek zelf ligt lekker in de hand en heeft een mooie hoeveelheid van 388 bladzijden. De beschrijving van het boek klinkt kort krachtig en spannend.

Ik ben met een openmind in het boek begonnen, omdat ik nog niet bekent ben met de schrijfster en laat me graag verrassen.

Het verhaal heeft een fijne schrijfstijl en leest daarom fijn en vlot. Het verhaal is opbouwend en  ontwikkelt zich wat langzaam in het begin. Er zou meer spanning in het begin mogen. Halverwege het boek is er wel meer spanning en die blijft tot aan het einde van het verhaal aanwezig. Het boek is een medische thriller, gelukkig zijn de medische thermen  niet te ingewikkeld. Het hoofdkarakter is goed en duidelijk beschreven en je zie haar groeien in het verhaal van een sterke dame naar een onzeker bang meisje. Het verhaal heeft een mooi en spannend eind wel een klein beetje voorspelbaar.

Dit is de debuutthriller van Jacqueline Coppens en ik zou graag meer werk willen lezen van deze schrijfster.

Een aanrader onder onze thriller lezers.

STERREN

Ik geef dit boek 3.5 sterren.

Meer recensies van Saphira