Tussentijd van Erik Hensel
Tussentijd is het verhaal van twee broers die elk op hun eigen manier het geluk opzochten. Hoe vind je rust en geluk in de huidige carrièregerichte maatschappij? Dat is de vraag die Erik Hensel probeert te beantwoorden in zijn nieuwe roman.
Hensel (1989) is eigenlijk media-ondernemer van beroep. Hij maakt 'virals' met zijn bedrijf LifeHunters; bijzondere en humoristische video's voor grote bedrijven die de hele wereld over gaan dankzij sociale media. Dit typische beroep voor de millennial-generatie zorgde ervoor dat hij lang niet stilstond bij de emotionele kant van het leven.
Toen hij in contact kwam met de terminaal zieke auteur Daniëlle Hermans, besefte hij dat er meer is dan geld en succesvol zijn. Hij keek dankzij hun gesprekken diep in zichzelf en schreef Tussentijd als boodschap voor zijn generatiegenoten, gebaseerd op zijn eigen ervaringen.
'Tussentijd liet bij mij een diepe indruk achter. Waan jezelf op een tropisch eiland, laat je ontroeren door het prachtige verhaal van twee broers die elkaar na 20 jaar weer terugzien en stel tegelijkertijd de vraag aan jezelf: waar gaat het nou echt om in het leven?'
Junior redacteur Rianne van uitgeverij Luitingh-Sijthoff
Over het boek
In Tussentijd krijgt de succesvolle jonge zakenman Damian de schok van zijn leven als hij zijn broer Paul op tv ziet. Paul is op zijn vijftiende het verstikkende milieu thuis in Nederland ontvlucht en heeft sindsdien niets meer laten horen. Damian neemt een rigoureuze beslissing en stapt op het vliegtuig: hij gaat zijn broer opzoeken.
Wanneer hij aankomt, is de man die hij treft heel anders dan hij had verwacht. Paul is terminaal ziek, maar blijkt gelukkiger te zijn dan ooit. En hoewel Damian verhaal komt halen, is hij niet degene met de vragen. Paul houdt hem een spiegel voor en stelt confronterende vragen over liefde, succes en geluk.
Leesfragment
Lindy koos het boek al in haar Weekopening, het stond in de 11 van juli én werd door redacteur Rianne getipt in ons artikel vol zomerleestips van boekverkopers en uitgevers. Maakt al deze positieve aandacht en de flaptekst je nieuwsgierig naar het boek? Lees hieronder een sneak preview en schrijf je meteen in voor de leesclub!