×

Wilder is SEXY!

op 05 februari 2019 door

Rebecca Yarros schreef al eerder de Flight & Glory serie, een sexy New Adult serie dat zich voornamelijk afspeelde in het vliegverkeer. Dit is ook niet raar, want Yarros is zelf getrouwd met een Apache-piloot, waar ze inmiddels zes kinderen mee heeft. Ze noemt zichzelf een ‘hopeloze romanticus’. Haar New Adult serie gaat over de Renegades en begint met Wilder. Dit boek gaat over Leah, die de kans krijgt om een jaar te studeren aan boord van een cruiseschip. Ze moet echter wel bijles geven aan Paxton Wilder, die lid is van het stuntteam de Renegades. Beiden blijken ze nog veel te kunnen leren van elkaar. Met een 17 enthousiaste leesclublezers gingen we de discussie aan: Is Wilder net zo sexy als de eerdere boeken van deze auteur, voldoet het aan onze volwachtingen en zouden we meer van Yarros gaan lezen?

De Flight & Glory serie

Rebecca, Marieke, Daniella, Julie, Sanne, Lore en Renneke hadden nog niets van Rebecca Yarros gelezen en wisten niet goed wat ze konden verwachten. Daniella: ‘Ik ging er gewoon lekker open in. Als ik naar de kaft keek, verwachtte ik een zomers verhaal.’ Een hoop leesclubleden hadden de Flight & Glory serie echter wél gelezen, en waren mega enthousiast. Minca verwachtte daardoor bij deze serie weer een goed samenhangend verhaal met heerlijke personages, een beetje humor, een goede dosis romantiek en ook wel wat spanning.

De NA-schrijfstijl van Yarros

In NA worden er in het algemeen meer scheld- en hedendaagse woorden gebruikt, denk aan andere woorden voor ‘de liefde bedrijven’, om maar even beschaafd te blijven. Velen viel het niet op. Lore: ‘Het is mij niet opgevallen dus het stoorde me ook niet. Ik lees vrij veel NA, waar toch vaker in gevloekt wordt, dus ik denk dat ik het al gewend ben.’ Hier sloot Anouk zich bij aan, wat haar betreft paste het ook prima in het verhaal. Anderen viel het wel op. Marieke stoorde zich eraan: ‘Ik vind het echt super onnodig ‘...’ Voor mij mogen ze wel andere woorden gebruiken.’ Wendy sloot zich hier enigszins bij aan en geeft aan dat toch een punt ter discussie zal blijven of je het wel of niet in het verhaal vindt passen. Over de schrijfstijl van Yarros zijn de leden het echter erover eens dat deze erg aangenaam is. Margo: ‘Ik vind het fijn dat ze goed de balans kent tussen beeldend uitleggen, maar ook niet te veel wil uitleggen’.

Leve de liefde!

Naast angst, vertrouwen en reizen wordt het thema ‘liefde’ vaak genoemd als het aankomt op Wilder. Jolanda gaf aan dat ze het mooi vond hoe de thema’s angst en liefde werden verweven. Loraine vertelde dat ze duidelijk kon zien dat de relatie tussen Paxton en Leah opbloeide. De nieuwe titels die werden verzonnen pasten hier mooi bij, Ybertha kwam bijvoorbeeld met ‘Over the Edge’ en Rebecca met ‘Dangerous Love’.

Zouden we zelf stunten?

Op de vraag of we zelf net als de Renegades deze epische stunts zouden uitvoeren, zoals parachutespringen of bungeejumpen, werd gemengd gereageerd. Sanne zou best wel een zipline durven te doen of misschien wel paragliden. Zij was het er samen Loraine en Wendy over eens dat ze het best wel zouden doen als ze een Paxton gevonden hadden (succes met zoeken, dames!). Laurie reageerde meteen met ‘NO WAY!’, ze vindt het veel te eng en gevaarlijk, terwijl Jolanda zonder na te denken ‘ja’ zou zeggen.

Ons oordeel

Gemiddeld kreeg Wilder van de leesclublezers 4,25 sterren!

Een hoop leden hebben de vervolgboeken al gekocht, en sommigen zijn er zelfs al in begonnen of hebben ze uitgelezen. Kortom: Een geslaagde leesclub.