×

Duo recensie: Het spel

op 09 mei 2021 door

Een van de bekendste en populairste New Adult-auteurs is toch wel Elle Kennedy. Na het succes van de Off Campus-serie, besloot ze gelukkig verder te schrijven en ontstond de Briar U serie. Het spel is alweer het derde en voorlaatste deel. Het was vanzelsprekend dat Natasha en Nicole ook deze zouden gaan lezen en hieronder vertellen zij wat ze ervan vonden.

Dit artikel is geschreven door: Nicole en Natasha

Demi Davis wordt voor een opdracht gekoppeld aan de populaire ijshockeyer Hunter Davenport. De twee kunnen het erg goed met elkaar vinden en ze worden vrienden. Alleen vrienden – Demi heeft een relatie en Hunter wil het ijshockeyseizoen met een kampioenschap afsluiten en heeft daarom zijn team beloofd bij meisjes uit de buurt te blijven.
Als Demi’s relatie op een niet zo leuke manier uitgaat, wil ze zichzelf opvrolijken met een rebound. Hunter lijkt haar de perfecte kandidaat: hij is vrijgezel, ze hebben fijne chemistry en hij is erg sexy. Hunter wil de belofte aan zijn team eigenlijk niet verbreken, maar Demi maakt het hem wel erg lastig…

Nicole: 'Elle Kennedy is een van mijn favoriete auteurs en bij elk verhaal dat ik tot nu toe van haar heb gelezen, heeft ze mijn verwachtingen weer overtroffen. Ik begon aan Het spel in de overtuiging dat ik er weer volop van zou gaan genieten. Ik verwachtte een verhaal vol aantrekkingskracht, personages waar je een insta klik mee voelt en vermakelijke dialogen. Kortom, een echte Elle Kennedy!'

Natasha: 'Ik ben dit kalenderjaar begonnen aan de Off-campus serie van Elle Kennedy en het is niet vaak voorgekomen dat ik een serie zo rap achter elkaar uitlees. Hoewel ik niet door had dat Het spel het derde deel is van de Briar U serie, dus dit boek heb ik lekker los gelezen. Ik verwacht een boek waar ik vlot doorheen kom, met leuke personages die vriendelijk zijn voor elkaar. Een echt friends-to-lovers verhaal.'

Nicole: 'Een van de dingen waarom ik fan ben van deze auteur, is de typische schrijfstijl. Elle schrijft op een hedendaagse manier en zorgt er altijd voor dat ik direct in het verhaal zit. Tijdens het lezen van de dialogen, heb ik altijd het gevoel dat ik zelf deelneem aan het gesprek. De humor die haar echt kenmerkt, is zeer vermakelijk en ook de beeldende beschrijving van uiterlijke kenmerken en de steamy scènes zorgen voor het ultieme leesgenot.'

Natasha: 'Ik sluit mij helemaal bij Nicole aan. Ik ben gek op boeken met veel dialogen, omdat ik het gevoel heb de personages zo beter te leren kennen. Bovendien vlieg ik daardoor nog sneller door een verhaal. De hete momenten in het boek zijn gedetailleerd beschreven, maar worden niet vulgair.'

Nicole: 'In Het spel draait het om Hunter en Demi. Hunter leerden we al kennen in de vorige delen en hij had mijn interesse al gewekt. Demi is een sterk personage dat echt tot leven komt in dit verhaal. Elle weet ieder personage altijd een eigen stem te geven door ervoor te zorgen dat ze perfect worden uitgewerkt en ook aan details, zoals karaktereigenschappen, rare trekjes en uiterlijke kenmerken denkt. De stoere ijshockeyers in deze boeken zijn om van te smullen en de chemie tussen de personages zorgt ervoor dat je niet meer wilt stoppen met lezen.'

Natasha: 'Ik heb de voorgaande delen nog niet gelezen, dus voor mij waren beide personages onbekend. Maar ik heb ze door Elles fijne schrijfstijl allebei goed leren kennen. Omdat Demi een relatie heeft en Hunter niet aan seks doet, worden zij eerst goede vrienden. En hoewel ik meer van de enemies-to-lovers-trope ben, kan ik de friends-to-lovers ook steeds meer waarderen. De relatie komt dan op een heel natuurlijke manier tot stand.'

Plot

Nicole: 'In deze boeken draait het niet om originele verhaallijnen of plotwendingen. Het gaat om twee personages die een ongelofelijke aantrekkingskracht ervaren, maar eromheen blijven draaien totdat het explodeert. Doordat Elle deze spanningsopbouw zo goed weet te doseren en de lezer precies genoeg geeft om door te willen lezen, ervaar ik haar boeken echt als verslavend. We weten allemaal hoe het verhaal afloopt, maar de weg ernaartoe maakt het geweldig!'

Natasha: 'Ik kan mij opnieuw aansluiten bij Nicole. De plot is weinig verrassend, maar daar draait het niet om. Het gaat vooral om de personages die een ontwikkeling doormaken rondom hun relaties en studiekeuze. Ze worden eigenlijk echte volwassenen.'

Nicole: 'Ze heeft het weer gedaan. Mijn verwachtingen zijn alweer overtroffen! Mocht ik je enthousiasme hebben gewekt (wat ik echt hoop) raad ik je wel aan te beginnen met de Off Campus serie want een van de leukste dingen aan deze boeken is wel dat er in elk deel personages van de vorige boeken terugkomen. Het feit dat Hunter en Demi meteen al vanaf het begin mijn hart hebben gestolen en het feit dat ook dit verhaal weer een grote big smile op mijn gezicht heeft getoverd, zorgt ervoor dat ik niet minder kan geven dan 5 sterren.'

Natasha: 'Ook ik heb weer enorm genoten van dit boek van Elle Kennedy. Hoewel ik je ook adviseer om met de Off Campus serie te beginnen, kun je dit boek ook gemakkelijk los daarvan lezen. Maar pas op! Eenmaal aan Kennedy begonnen betekent onmiddellijke verslaving. Ik heb enorm genoten van het verhaal van Demi en Hunter en hun ontluikende liefdesrelatie. Ik geef het boek daarom 4 sterren.'

Wij beoordelen Het spel van Elle Kennedy met 4,5 ster.

Ben jij ook bekend met de sports romance boeken?