De buurjongen uit Al-Bab

Helaas en verdomme, juni 2022 is bij mij een hersenziekte geconstateerd. SCA6, de fijne motoriek - praten, kijken en bewegen - gaat onomkeerbaar achteruit, en mei 2023 moest ik stoppen met werken. Het netwerken, interviewen, schrijven en bijna dagelijks onderweg zijn met fiets, auto en trein ging niet meer. Gestopt met werken, al snel viel er een last van me af. Meteen na mijn besluit om te stoppen heb ik LinkedIn en Facebook van m’n telefoon verwijderd en de stroom zakelijke e-mailberichten droogde ook al snel op. M’n iPhone lag grote delen van de dag werkeloos op tafel.
Op de plaats rust, met de zomer in aantocht. Heerlijk. Stukje wandelen, rondje fietsen, een boek lezen of met de Silver Bullet - de ruim twintig jaar oude Nissan Almera van vriendin Esther - zomaar ergens heen. Allemaal erg leuk, maar na een paar weken miste ik het schrijven. Daarom heb ik een oud idee afgestoft, een roman schrijven naar aanleiding van dit nieuwsbericht: ‘Koerier laat ronkende bus vol pakketjes achter op Schiphol en pakt vliegtuig.’ Het resultaat is deze roman, De buurjongen uit Al-Bab. Hier te bestellen en 50% van de opbrengst (min drukkosten) gaat naar de Hersenstichting.

Recensies (1)

Is De buurjongen uit Al-Bab het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De buurjongen uit Al-Bab