Moord komt nooit ineens

Een moord komt nooit ineens, dat is zo. De voortekens van een fatale afloop zijn er al lang, maar we willen ze meestal niet zien. Later, op het proces voor het Hof van Assisen, zien we ze wel en vragen ons af waarom de moorden niet vermeden werden. In Moord komt nooit ineens bespreekt Gust Verwerft enkele van die geruchtmakende assisenzaken. De lustmoord op Julie Van Espen in Merksem werd gepleegd door een man die herhaaldelijk gestraft werd voor brutaliteiten en verkrachtingen, en die in de gevangenis behoorde te zitten. De gewelddadige dood van Ilse Uyttersprot, de oud-urgemeester van Aalst, kwam evenmin onverwacht. De moord op landbouwingenieur Paul Boeye in Gierle kwam er na nare voorgevoelens van zijn familie over de reactie van een failliete boer die zijn hoeve wilde terugkopen van de nieuwe eigenaar. Hadden deze moorden voorkomen kunnen worden?

Gust Verwerft maakte al deze spraakmakende processen vanaf de eerste rij mee. Hij neemt de lezer als bevoorrechte getuige mee in de rechtszaal en slaagt erin de menselijke emoties van zowel daders, nabestaanden als zichzelf heel navoelbaar weer te geven.

Is Moord komt nooit ineens het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Moord komt nooit ineens