Heerlijk kort feelgoodverhaal

A van Steeg 12 februari 2024
Denise Meijer heeft al meerdere korte verhalen geschreven waarmee ze heeft laten zien dat ze haar creatie goed kwijt kan in het feelgoodgenre. Nu Heeft met Niet geschoten is altijd mis wederom een kort feelgoodverhaal geschreven. Kan ik wederom zeggen dat ik heb genoten van haar verhaal?

Femke heeft al wel enkele relaties gehad, maar de ware heeft er nog niet bijgezeten. Nadat ze een jaar bij haar zus Charlotte en haar man Aart en hun dochters heeft gewoond in hun klushuis, heeft ze nu haar eigen appartementje midden in de stad. Haar collega probeert haar te koppelen aan de man en zelfs haar jonge nichtje weet zeker dat haar meester ook wel een leuke man is voor haar. Maar volgens haar moeder is Stijn, die ze kent van vroeger toch echt haar ideale man. Als zijn relatie uit blijkt te zijn, kijkt ze toch met andere ogen naar hem. Maar zijn dat echte kriebels of is het meer dat de omgeving haar nu laat inzien dat hij echt knap is en vroeger echt al verliefd op haar was?

Meijer heeft wederom een goede feelgoodnovelle opgebouwd. Zowel Femke als haar zus Charlotte en haar gezin zijn leuke personages. Ze hebben een sterke band en dat voel je zeker tijdens het lezen. Dat de keuze van Femke haar liefde van te voren wel helder is, is geen probleem binnen dit genre, maar Meijer weet er gewoon steeds weer een heerlijk alledaagse draai aan te geven. Dit maakt dat Femke zomaar in het echte leven zou kunnen bestaan en haar leven met jou persoonlijk deelt.

Niet geschoten is altijd mis is met een paar uurtjes gelezen met zo’n 120 bladzijden. Heerlijk om even tussendoor te lezen of op een druilige dag binnen met een kop thee. Haar schrijfstijl is makkelijk maar herkenbaar waardoor je het verhaal bijna beleeft. Ik had haar wel willen zien staan daar op Koningsdag. Wat zou ze gebaald hebben, zeg! Ik heb genoten van Meijer haar nieuwste verhaal en laat haar nog maar veel ideeën uitwerken binnen dit genre. Ik geef haar graag 4 sterren voor Niet geschoten is altijd mis.

Meer recensies van A van Steeg