Moordgids voor lieve meisjes - Holly Jackson

annekederuiter 16 juni 2022
Pip kiest een bijzonder onderwerp voor haar profielwerkstuk. Vijf jaar terug is de knappe en populaire eindexamenscholiere Andie Bell vermoord door haar vriendje Sal Singh, waarna hij zelfmoord pleegde. Maar klopt deze theorie wel?

Pip verdiept zich in de zaak, voor haar profielwerkstuk, samen met Ravi, de broer van Sal. Er komen steeds meer geheimen uit die tijd naar boven. Maar er is iemand die deze geheimen liever verborgen houdt. Pip wordt voor haar gevoel tegengewerkt door iemand. Maar door wie? En is het slim wat Pip aan het doen is? Want stel dat de echte moordenaar nog leeft...

Het was echt een meeslepend verhaal. Vanaf het eerste moment zit je eigenlijk midden in een onderzoek, waar je ook echt helemaal in meegenomen wordt. Dit komt denk ik ook doordat je de transcripties van de interviews en het voortgangslogboek van Pip leest. Hierdoor ben je zelf eigenlijk ook het hele verhaal mee aan het zoeken naar de echte moordenaar. Het hele boek wordt geschreven vanuit het perspectief van Pip. Hierdoor leer je Pip als personage erg goed kennen. De overige personages kreeg ik iets minder hoogte van. Ravi leer je ook wel goed kennen omdat die vanaf het begin ook heel nauw betrokken is bij het onderzoek wat Pip doet.

Al met al vond ik het echt een heerlijk boek om te lezen. Echt een aanrader als je van spannende boeken houdt. Ik kan niet wachten om het volgende deel te gaan lezen.

Meer recensies van annekederuiter