Heerlijke verhalen!

benbijker55 09 april 2021
'Schandalig en andere zondagverhalen' heeft mij al zoveel plezier gebracht. En dan ligt er nu 'Verlangen en nog meer zondagverhalen' op mijn nachtkastje. Het is wederom een verrukkelijke bundeling van vrolijke, spannende, ondeugende en ontroerende verhalen die eerder elke zondag op de website en de facebookpagina van Marceline de Waard zijn verschenen. En nu allemaal bij elkaar! Ik was al onder de indruk van 'Schandalig', met 'Verlangen' heeft Marceline zich overtroffen! Ongelofelijk hoe ze het ene onderwerp met het andere weet af te wisselen en telkens is die twist, die rake zin die je ontroert, de situatie waar je om moet lachen, de herkenbaarheid van de dingen die nou eenmaal gebeuren in het leven. Marceline blijft boeien en heeft duidelijk haar vorm gevonden. En ik ben fan geworden van haar oorspronkelijk en lichte stijl van schrijven, waarbij haar sterke vooral zijn: meeslepend en herkenbaar, personages waar je je mee kunt verbinden, prachtige beschrijvingen van sfeer en omgeving. Gewoon heerlijk om je even in te verliezen, vooral in deze bizarre tijd!

Meer recensies van benbijker55