Vensterbankflirt

Zoals de meeste mensen weten ben ik altijd wel te vinden voor een leuke feelgood. Ook maak ik graag kennis met, voor mij, nieuwe auteurs. Zo ook met Fabienne Swinkels.

In Vensterbankflirt maken wij kennis met Fleur. Ze heeft maar één favoriet plekje in haar woning: de brede vensterbank, vanwaar ze een geweldig uitzicht heeft op de drukke winkelstraat onder zich. Vanaf die magische plek geniet ze, samen met haar huisgenootje Mirthe, van de zon, winkelende mensen én langslopende mannen.
Als Fleur op een zonnige ochtend, per ongeluk, een boek naar beneden laat vallen en het voor een knappe man terecht komt, weten haar vriendinnen het zeker: dit is de ideale manier om te flirten.

Ik kende Fabienne Swinkels nog niet, maar het is zeker een auteur die ik ga volgen. Met Vensterbankflirt heeft ze een leuke en humorvolle roman neer weten te pennen. De hoofdstukken zijn kort en dat is altijd erg fijn. Vooral omdat het verhaal niet al te lang is.

Met haar debuut Vensterbankflirt heeft Swinkels laten zien dat ze weet wat schrijven is. En als ze al op deze manier start, heeft ze nog een mooie schrijfcarrière voor de boeg.

Haar tweede verhaal Koffieflirt staat ook al op mijn e-reader, dus deze ga ik uiteraard binnenkort ook lezen.

Meer recensies van Bryan van De Koukleumpjes