Aanrader!!

cchasingtales 15 juni 2024
Will Trent en Sara Linton zijn op huwelijksreis bij de McAlpine lodge in de Appalachen. Hier hopen ze van hun tijdelijke rust te genieten en ook vooral van elkaar. Maar al snel vindt Will de dochter des huizes op een avond aan de waterkant. Ze is gruwelijk toegetakeld door meerdere messteken en weet nog een paar woorden uit te brengen voordat ze sterft. Will en Sara komen er algauw achter dat ze zich in een wespennest bevinden..

Heel lang geleden heb ik wel een wat van Karin Slaughter gelezen en ondanks dat ik daar altijd erg van genoten heb, kwam het er op één of andere manier toch niet echt van om weer eens een boek van haar op te pakken. Toen ik Waarom we logen voorbij zag komen werd mijn nieuwsgierigheid alsnog getriggerd en daar heb ik zeker geen spijt van. Deze literaire thriller is wat ze noemen een locked room mystery en laat ik daar nou een grote fan van zijn.

De McAlpines zijn een behoorlijke disfunctionele familie met een verleden van veel alcohol- en drugsmisbruik en ingewikkelde relaties. Stuk voor stuk hebben ze zo hun eigen geheimen en ze kunnen liegen dat het gedrukt staat! Hierdoor is eigenlijk iedereen meteen een verdachte en kun je heerlijk meepuzzelen naar de dader. En nee, de uiteindelijke dader heb ik niet aan zien komen.

Nu weet ik weer waarom ik Karin Slaughter boeken zo geweldig vond, ze zitten gewoon supergoed in elkaar! Karin weet er ook altijd weer een vleugje humor in te verwerken wat ze combineert met precies genoeg luguberheden zodat het niet over de top wordt. Dikke aanrader!

Meer recensies van cchasingtales