Vlucht door Saskia Lauwagie

Chanty59 14 november 2023
Vlucht door Saskia Lauwagie

Ik was onmiddellijk getriggerd door de cover; Deze past heel goed bij het onderwerp.
Laura ontmoet een man via een blind date, waar ze helemaal voor valt. Kort daarvoor had ze enkel
kortstondige relaties. Het was een match in heaven. Knap, een vlotte prater, elegant,
goede seks, en Laura voelt zich geborgen bij hem, brengt haar tot rust … kortom eigenlijk te mooi
om waar te zijn.(misschien ben ik te sarcastisch).
In het begin loopt alles vlotjes tot er na een tijdje toch het één en ander gaat wringen bij Laura, maar
ze gedoogt het.
Houden van is een werkwoord en betekent dat er tijdens een relatie aan beide kanten dient gewerkt te
worden aan de relatie. Praten is een heel belangrijke factor in een goed huwelijk. Ruzies uitpraten is heel belangrijk.
Doordat beide partners zichzelf verliezen, en de ergernissen die ze voelen niet uitpraten ontstaan er
een kloof tussen hun. Lorenzo zoekt zijn seks bij een andere vrouw.
Hierdoor ontstaan heel wat problemen als Laura dit ontdekt. Hierbij komt nog dat die andere vrouw
amok komt maken aan het huis van Laura. Hoe ver kun je gaan ????
Ofwel is Laura een heel naïeve vrouw of is haar liefde zo groot voor haar man, dat ze hem zijn
affaire en alles erom heen kan vergeven en vergeten ?????

Het verhaal is heel vlot geschreven waardoor het ook makkelijk leest.
Chapeau voor de persoon die deze situatie heeft meegemaakt. Het getuigt van kracht en
Inzettingsvermogen, maar vooral van een onvoorwaardelijke en diepe liefde voor haar partner.
Ik zou het absoluut niet kunnen. Ik vind het mannelijk karakter, een beetje onnozel, zonder
Inschattingsvermogen, zonder ruggengraat .... naar mijn bescheiden mening te licht bevonden.

Meer recensies van Chanty59