Waar is Ivy, een echte pageturner

Van de Verhalenfabriek kreeg ik dit verhaal toegestuurd om te recenseren. Tot nu toe geniet ik altijd van alle heerlijke tussendoortjes die de Verhalenfabriek uit brengt, maar bij deze zat ik op het puntje van mijn stoel!

Lizzy is een alleenstaande moeder en is vanuit Engeland teruggekomen naar Nederland, het land waar zij zelf gelukkige jeugdherinneringen aan heeft en opgegroeid is tot aan het overlijden van haar eigen moeder. In Nederland wil zij haar dochter Ivy op laten groeien. Maar het is niet makkelijk om de zorg voor een kind alleen te moeten doen. In de zoveelste slapeloze nacht post ze een bericht recht uit haar hart op Instagram met hoe zwaar het alleenstaande moederschap haar soms valt. Haar inbox ontploft na deze post en ze beseft dat ze niet de enige moeder is bij wie het niet allemaal op een roze wolk lijkt.
De reclame wereld is haar account ook opgevallen, en na wikken en wegen besluit ze met een kantoor in zee te gaan. Zo kan ze door gesponsorde berichten een leuk zakcentje bijverdienen zonder er al teveel moeite voor te hoeven doen. Helaas heeft ze niet op al die haatreacties gerekend waarbij mensen haar verafschuwen omdat ze volgens hen haar kind in de etalage te koop aanbiedt en ze daardoor een slechte moeder zou zijn. Op een middag heeft ze Ivy op bed gelegd en maakt van de uurtjes die ze slaapt gebruik om haar foto’s en teksten te bewerken voor op haar feed. Voor het eerst sinds tijden lijkt Ivy lekker lang te slapen, maar zolang is wel uitzonderlijk. Lizzy besluit te gaan kijken en tot haar afschuw blijkt haar dochter te zijn verdwenen! Haar slaapkamerraam staat open en elk spoor van haar dochter ontbreekt.
Dit is de start van een bloedstollende zoekactie waarbij ik bijna iedereen verdacht. Maar de daadwerkelijke dader had ik niet geraden!

Dank je wel Juul voor het recensie exemplaar, ik heb deze met kippenvel zitten lezen!!!

Meer recensies van chris_telt_boeken