spannende fantasy die filmisch leest

Vandaag is het mijn beurt om mee te doen aan de Blogtour De sage van Siliah: Gelijkgeborene van Mirjam Boers.

Het boek gaat over Siliah en haar gelijkgeborene broer Lionel. Hun ouders zijn op onverklaarbare wijze verdwenen en ze zijn niet de enige. Siliah maakt zich uiteraard zorgen over wat er is gebeurt en waarom. Op een dag verdwijnt haar beste vriendin Fleurette ook van de aardbodem.
Ze komen uit een kleermakers gezin en op die manier weten ze te overleven om geld te verdienen.
Er komt een groep Otheaanse krijgers naar hun dorp om extra mankrachten te zoeken. Deze kans grijpt Siliah aan om hun leider er van te overtuigen om haar en haar broer mee te nemen zodat ze hun kleding kan herstellen onderweg.
Ze komen in totaal nieuwe werelden waarin ze van alles meemaken van stropers tot een mysterieuze zwaardvechter.

Siliah is een stoere en sterke vrouw die heel goed weet wat ze wil maar het niet altijd lukt zover te komen. Ze heeft een ontzettend groot doorzettingsvermogen en volgt haar hart, maar hoe dat afloopt moet je zelf lezen.

Ik vond het een mooi boek, maar er komen erg veel namen in voor dat ik af en toe even terug moest bladeren om te kijken wie het ook al weer was.
Wat ik erg leuk vind, was de muziek die er bij stond. Dat maakt het boek helemaal filmisch en geeft het zeker een extra lees dementie vind ik. Ik lees altijd graag met muziek erbij dus dit was erg leuk met de Spotify lijst.

Bedankt mirjamboers_auteur voor het mooie boek maar ik ben nu wel erg benieuwd naar het vervolg!

#blogtour #boekrecensie #fantasy #nieuwboek #ebook

Meer recensies van Esther’s Books and More