prachtig verhaal

Recensie ‘Wat als jij en ik’ @emma.anna_author

Wat een prachtige roman heeft Emma Anna geschreven, opnieuw! Echt een heel sterk verhaal over een familie die veel geheimen met zich meebrengt.

Dit verhaal gaat over Maeve en Marcus.
Marcus is de geadopteerde zoon van de vader van Maeve. Ze zijn samen opgegroeid, maar hij heeft ook meer bij zijn moeder gewoond dus was veel in de weekeinden bij zijn vader en Maeve. Ze hebben altijd een broer en zus band gehad totdat ze beiden volwassen zijn.
Marcus is een advocaat in het bedrijf van zijn vader, wat ook de vader is van Maeve. Hij heeft een hele goede band met zijn adoptie vader en ziet hem als zijn eigen vader. Hij is geadopteerd toen hij 3 jaar was.
Maeve geeft een feestje voor haar verjaardag, waar veel alcohol gedronken wordt. Na die avond verandert hun leven voorgoed.

Ik kan niet te veel vertellen over het verhaal zonder te veel te spoileren. Maar dat het spannend en steamy is, is een feit.
Er komen verschillende problemen aan bod, zoals trauma verwerking en hoe daarmee om te gaan.
Misbruik en kindermishandeling in het verleden. Gebroken gezinnen en onbesproken problemen.
Het boek gaat ook over een onverwachte zwangerschap, en dat vond ik erg mooi om te lezen. Hoe ga je daarmee om als je hele andere toekomst plannen had? Hoe reageert de familie erop?

Het verhaal gaat over een verboden liefde en juist ook hoe de omgeving dat ziet en daarmee omgaat.
Er zitten spicy scenes in, die goed in het verhaal passen en niet overheersend zijn.
De personages zijn goed uitgediept en je voelt echt met ze mee in alle problemen waar ze doorheen gaan.

In het begin moest ik erg wennen over de ideeën van Maeve, ze is nogal zweverig en wil niets weten van medicatie. Naarmate het verhaal vormde snapte ik meer waarom ze zo was en hoe het is gekomen dat ze deze levensstijl na leeft.

Ja top boek! Echt een aanrader! Heerlijke roman die vele ups en downs heeft. En ik kan alleen maar zeggen; ga dit boek lezen! Ik heb ervan genoten

5 sterren
3 pepers