Leuke feelgood roman

Fardau 10 april 2024
Sterre vertrekt voor haar werk als freelance journalist rond de kerstdagen naar Schiermonnikoog om daar een portret te maken van de lokale bevolking. Op haar website heeft ze onlangs een zeer kritische recensie geschreven over de misdaad roman van lokale beroemdheid Erik Karst. Op de boot richting Schiermonnikoog ontmoet ze een man en raakt met hem aan de praat over de misdaadroman. Ze kraakt het boek finaal af en dan blijkt deze man Erik Karst te zijn! Ze hoopt dat ze hem op het eiland niet meer tegen zal komen,maar dat blijkt onmogelijk..
Een leuke verhaallijn en het verhaal loopt lekker door.
Wat mij wel wat stoorde was dat alle personages (los van Sterre en Erik) echt allemaal superaardige mensen zijn, iedereen is vrienden, iedereen kan direct vanaf het eerste moment met elkaar opschieten.. niet 1 onaardig of onsympathiek personage of iemand die mopperig of ontoegankelijk is.. dat maakt het boek wel wat zoetsappig en dan ook nog rond de kerstperiode.. Er had naar mijn idee meer diepgang in gezeten als er bij de zijpersonages ook een ander karakter had ingezeten.
Ook vind ik het jammer dat er in het begin wordt gesproken over de ex van Sterre die haar voor het altaar laat staan, haar exschoonmoeder komt aan bod en op het eind komt er niks meer naar voren over waarom hij haar voor het altaar heeft laten staan en hoe het met hem is afgelopen.
Wel goed is dat er ook wat spanning in het boek zit.. een kind in de problemen, een vissersboot op drift.. dat geeft dan toch nog iets meer mee aan het verhaal.

Meer recensies van Fardau