Sublieme geschreven

Heleen Ziere-Lenos 17 september 2024
Voor de leesclub van Thrillzone mocht ik Koelwater van Julienne Brouwers lezen.

Wat ewn heerlijk boek.
Het verhaal neemt je mee in het leven van Louise.

Zij is op een groots gevierd personeelsbestand. Hugo baas en minnaar van Louise lijkt zich helemaal te hebben laten gaan.
Hij lijkt zo dromen dat hij door Louise en secretaresse Marianne op de taxi naar wordt huis gezet.

Dit is de laatste keer dat ze hem levend hebben gezien want un die nacht vind zijn vrouw zijn levenloze lichaam in bed.

Het eerste hoofdstuk is een feit En je wordt direct meegezogen in het verhaal.

Rechercheur Amber wordt op de zaak gezet en een race tegen de klok is gestart. Het blijkt dat Hugo zich anders voordeed dan hij was en zich bezig hield met corruptie en bedrog.

Ook Louise is vastbesloten uit te zoeken wie er achter de dood op Hugo zit. Dit met gevaar voor eigen leven.

De cover springt je tegemoet met de rode letters. Als ik de achterflap lees is mijn nieuwschierigheid gewekt.

Neem daarbij de heerlijk beeldende schrijfstijl van Brouwers en je hebt de juiste cocktail voor een psychologische thriller.
De hoofstukken zijn kort met hier en daar een heerlijke clifhanger waardoor het boek moeilijk is weg te leggen.

De personages zijn mooi uitgewerkt en zijn geloofwaardig neergezet.
Ze zouden zo uit het dagelijkse leven kunnen komen.

Ik heb gelezen dat er een deel 2 komt en hier kijk ik nu al naar uit.
Zelf had ik nog nooit wat van deze auteur gelezen maar ik ben om. Ben zo nieuwsgierig geworden naar haar andere boeken dat ik deze zeker ga lezen.

Thrillzone bedankt voor de mogelijkheid om dit boek voor jullie te mogen lezen.
Ik heb genoten.

Meer recensies van Heleen Ziere-Lenos